GTranslate

daenfifrdeitnoptessv

Login Form

Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Har du et spørgsmål du bare har behov for at få et svar på meget snart, kan dette være det helt rigtige sted at poste.

Overhold reglerne, opfør dig ordentligt og så skal der nok komme svar på dine spørgsmål.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Spørgsmål Android app til (og af) surfere i støbeskeen

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 18 Maj 2011 11:15 #53910

• los
  • los's profilbillede Emne forfatter
  • Ny på forum
  • Ny på forum
  • Modtagne Tak: 0
Jeg har startet et fritidsprojekt, der går ud på at producere en applikation til android telefoner, som giver mulighed for at dele oplysninger om spots (beliggenhed/praktisk info mm)

Applikationen kunne eventuelt bruges til at dele oplysninger om hvornår man har tænkt sig at tage afsted (muligvis med notifications, så man bliver obs på at ens buddies lægger planer).

Ideen kom da jeg snublede over endeløse forumtråde rundt omkring med surfere, der koordinerer aktiviteter ad den vej. Det må da kunne gøres smartere!

Applikationen bør nok også trække noget vejr-data ind vedrørende de registrerede spots.

Det kunne være spændende at få lidt input fra andre i forhold til hvad sådan en applikation egentlig skal kunne for at være interessant.

Er de features jeg har nævnt vigtige eller er det noget helt andet man har brug for?

Hen ad vejen kunne det også være godt hvis nogen havde lyst til at agere betatestere på tidlige versioner.

Sig frem!

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 18 Maj 2011 15:29 #53929

• Scott
  • Scott's profilbillede
  • Virkelig aktiv på forum
  • Cogito surf, ergo sum
kig forbi kitemekka.dk

-inden du genopfinder den dybe talerken. :)

men det er altid rart med nye initiativer til at gøre det lettere at komme på vandet.

Go vind herfra

-Scott

Kite-Akademiker
...Hold fast jeg har læst meget om det o.O

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 18 Maj 2011 15:40 #53931

• KVL
  • KVL's profilbillede
  • Meget aktiv på forum
  • Meget aktiv på forum
  • Modtagne Tak: 14
Kitemekka er super. Dog kunne det være rart, hvis man kunne melde sig på et spot (når man rent faktisk er der). Som det er nu, så viser den surf/aktivitet, såsnart der en aktiv tråd på spottet, hvilket ikke viser, at der er folk på spottet.

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 18 Maj 2011 16:23 #53933

• aey
  • aey's profilbillede
  • Meget aktiv på forum
  • Meget aktiv på forum
  • Modtagne Tak: 4
Der er en del der bruger kitemekka.dk til den slags (jeg ved ikke om det duer på på android).

Jeg har selv overvejet idéen om at lave et 'dagens spot' app, men hvis jeg skulle kaste mig ud i det, mener jeg at det er en absolut nødvendighed hurtigt at opnå en kritisk masse af brugere. Ingen gider både at skrive på kitesurferen, kitemekka, lokal kitesider (kitefyn.dk o.l.) og én eller flere 'dagens spot'-apps.

Derfor mener jeg at der er 3 fornuftige løsninger:
1. En app (eller service) som kan integrere de allerede eksisterende løsninger, både for udsendelse og visning. Kræver en form for godkendelse fra involverede sites - nok ikke nemt da der er reklamekroner involveret.

2. En webservice med et åbent interface (tjek microformats) til at hente og indsende oplysninger. Kræver man lokker eksisterende løsninger til at integrere denne service.

3. En dedikeret løsning (web+app) som bare sparker røven ud af de andre og som nok brugere vil skifte til med det samme.

De kan selvfølgelig kombineres på passende vis.

Det nemmeste (som du også lægger op til) er 3'eren. Jeg tror dog det kan blive svært at konkurrere med f.eks. kitemekka, som jo er ved at få understøttelse for smartphones.

Personligt ville jeg, hvis jeg havde tid, lyst og lejlighed, helst kaste mig ud i 1'eren.

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 18 Maj 2011 16:36 #53934

• PF
  • PF's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Livet er herligt !
  • Modtagne Tak: 170
Ja, både kitemekka og kitesurferen gør det jo i forvejen, rigtig godt på hver sin måde.

Kitemekka godt for begynderen der ikke kender spots.

Kitesurferen godt for at kunne dele lidt mere, dvs også lægge billeder osv ind i en tråd - eller blot skrive om hvordan dagen reelt var, så andre der tænkte på at tage ud eller var i tvivl, kunne få noget ud af det også - udover det fact at man ikke skal ind på to forskellige sites men kan finde alt samme sted.

Alle mobiltelefoner, både gamle og nye (ikke smartphones og smartphones), kan jo gå hurtigt ind på begge sites i dag uden problemer.

Så helt enig - det er næsten allerede et for meget at have to :blink:
Men da de ikke fungerer ens nok til at man blot kan vælge det ene (mangler ved begge), bliver det nok ikke anderledes lige med det første.

Så en helt 3de har jeg også svært ved at se den store målgruppe for :dry:

:side: PF

Peter Frank - Mobil 40282020
Sidste redigering: af PF.

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 18 Maj 2011 17:27 #53936

• Amjid
  • Amjid's profilbillede
  • Kites with 5 lines have 25% more lines ;)
  • Modtagne Tak: 48
Jeg har en helt ny android mobil og bruger med stor fornøjelse frv-app'en men kan ikke komme ind på kitemekka.dk eller kitesurferen.dk (bruger opera mini browser), og har ikke haft overskud til at finde ud af hvad der skal til, for den slags bør jo bare spille.

Men jeg synes helt klart der mangler en løsning til smart-phones som f.eks. kunne hedde: "Spot-On" hvor man kan melde sin ankomst på spottet (samt evt. afmelder igen når man er kørt..)
dette kunne så krydres med lækre bonusoplysninger som:
- antal kitesurfere på spottet ved ankomst,
- typiske kitestørrelser på vandet ved ankomst for f.eks. "tung" og "let" kategori.

Man kunne jo tilbyde de tunge hjemmesider at integrere denne info så det ikke kræver en smartphone at kigge med...

If you haven't tried the Clash Reincarnation... Well then you should

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 18 Maj 2011 17:27 #53937

• Asger G
  • Asger G's profilbillede
  • Meget aktiv på forum
  • Meget aktiv på forum
  • Modtagne Tak: 3
Der kommer en Kitemekka application til Android og Iphone. Det er 2 af vores trofaste brugere der har kastet sig over arbejdet. Men allerede nu kan man via sin mobil, oprette en ikke allerede eksisterende tråd på et spot, når man er på farten. Man skal blot klikke på "Vis liste over kitespots" under listen over oprettede spot-tråde.

Amjid skrev:

Jeg har en helt ny android mobil og bruger med stor fornøjelse frv-app'en men kan ikke komme ind på kitemekka.dk eller kitesurferen.dk (bruger opera mini browser), og har ikke haft overskud til at finde ud af hvad der skal til, for den slags bør jo bare spille.

Men jeg synes helt klart der mangler en løsning til smart-phones som f.eks. kunne hedde: "Spot-On" hvor man kan melde sin ankomst på spottet (samt evt. afmelder igen når man er kørt..)
- typiske kitestørrelser på vandet ved ankomst for f.eks. "tung" og "let" kategori.

Man kunne jo tilbyde de tunge hjemmesider at integrere denne info så det ikke kræver en smartphone at kigge med...

Amjid hvis du har en ny android mobil, burde du kunne komme ind på Kitemekka og Kitesurferen. Kitemekka har alle de funktioner du efterspørger. På Kitemekka hedder den "Statusrapport". Vi har prøvet på at lave den så enkel og let at udfylde, som muligt.

Iøvrigt synes vi at Statusrapport-funktionen er blevet rigtig godt modtaget. Det vil forhåbentlig blive endnu lettere at indlægge en statusrapport, fra spottet, med de kommende apps.

Det er helt bevidst at Kitemekka ikke har salgs-artikler og diverse diskussions-forums. Kitemekka er ikke interesseret i at konkurerre med Kitesurferen og tilbyder noget andet for vores brugere.

Alle inklusiv Kitesurferen kan sætte Kitemekka spotkortet ind på deres hjemmeside. Det gør også at de lokale hjemmesider kan bruge Kitemekka som et supplement, til deres forums.

Mvh Asger G

Kitemekka

Sidste redigering: af Asger G.

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 18 Maj 2011 22:08 #53955

• los
  • los's profilbillede Emne forfatter
  • Ny på forum
  • Ny på forum
Tak for den omfattende og konstruktive respons :)

Jeg kendte simpelthen ikke til kitemekka, så tak for tippet, Scott. Det er jo et rigtig fedt site (cudos, Asger)!

Ikke desto mindre, så er mit projekt blot et hobbyprojekt, som jeg arbejder på for at lære og have det sjovt.

Fin punktopstilling, aey - der er nogen gode pointer der. Dog har jeg ikke ambitioner om markeds- (eller verdens-) dominans. Mit sigte er at applikationen indeholder features, som gør den attraktiv uanset om brugerskaren er stor eller lille. Det skader jo ikke at sigte højt ;)

Hvis der er nogen med relevant ekspertise (eller nok entusiasme til at opveje manglen på samme) der vil lege med - så sig til. Projektet er hostet (privat) på bitbucket.org, så kollaboration ligger lige til højrebenet.

- Lars Ole

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 18 Maj 2011 23:52 #53962

• PF
  • PF's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Livet er herligt !
  • Modtagne Tak: 170
Amjid skrev:

Det lyder HØJST besynderligt :ohmy:

Netop Opera har kunnet bruges til alle hjemmesider uden undtagelse, og ekstrem hurtig da data er komprimeret voldsomt på selve serveren så det siger "vupti" selv med store tunge hjemmesider og mange billeder og en langsom forbindelse :woohoo:
(det er kun flash og tilsvarende der ikke virker, men det er der ingen af de her hjemmesider der anvender)
Så det koster dig heller ikke noget i data, og har kunnet bruges på over 5 år gamle almindelige mobiltelefoner :laugh:

Og Kitemekka er SPECIELT lavet til at fungere på alle mobiltelefoner/smartphones i den nye ekstremt gennemførte udgave, og med meget lille datamængde (hurtig), i både de indbyggede browsere og Opera, så det skal kunne lade sig gøre :cheer:

:side: Peter

PS: En "spot on" som allerede eksisterer kan dog hurtigt blive for omfattende og bør i mine øjne være (som nu) ekstremt simpel blot for at vide om nogen er ude...
F.eks ville mange af os jo helst have præcis vindretning, vanddybde, og bølgehøjde/retning/shape/afstand med også - så man vidste om det var værd at køre efter. Men sådan kan man jo blive ved og ved og ved.

Peter Frank - Mobil 40282020

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 19 Maj 2011 08:40 #53967

• laped
  • laped's profilbillede
  • Ny på forum
  • Ny på forum
los skrev:

Hvis der er nogen med relevant ekspertise (eller nok entusiasme til at opveje manglen på samme) der vil lege med - så sig til. Projektet er hostet (privat) på bitbucket.org, så kollaboration ligger lige til højrebenet.

- Lars Ole

Det er lidt spøjst, for jeg har gået med præcis samme tanke de sidste par uger, om at lave en surf-app til Android og så kommer du mig i forkøbet! :P

Men nu vi alligevel påtænker at lave noget lign., kunne man vel ligeså godt slå sig sammen og lære lidt - derfor vil jeg gerne tilbyde min lidt begrænsede ekspertise til udviklingen af app'en. Jeg har været med til at udgive en enkelt app på market, så lidt erfaring har jeg da og det er en fin mulighed for at lære mere på. :woohoo:

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 19 Maj 2011 09:40 #53972

• Micker
  • Micker's profilbillede
  • Rimelig ny på forum
  • Rimelig ny på forum
Man kan jo sige at android apps er nemme at komme til overalt, og en del hurtigere end det mobile netværk. SÅ som nævnt tidligere i tråden kunne det være smart at koble den sammen med enten Kitemekka eller kitesurferen sådan at man også evt. kunne give nogle hurtige vejr meldinger fra spottet i stedet for at sende en sms til kitesurferen

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 19 Maj 2011 12:31 #53980

• marden
  • marden's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Modtagne Tak: 17
den er måske lidt uden for kategorien, men jeg kunne godt tækne mig at når f.eks frv lovede +x m/s (alt efter hvad man nu mente var minimum) så blev der smidt et event ind i ens kalender. f.eks når der var lovet over 7m/s på strandparken og vindretningen lå mellem N og SØ poppede den op i min kalender (gerne opdateret regelmæssigt med aktuelle vindmålinger fra middelgrunden og kiteCHP måleren).

så behøvede jeg i hvertfald aldrig at skulle ind og checke vind mere på 100 forskellige sider

køb hybridkite og et alm størrelse board... det bliver du ik træt af efter 2 mdr, som du gør af en langsom bow-kite trukket efter en 3*10m tømmerflåde

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 19 Maj 2011 13:02 #53982

• laped
  • laped's profilbillede
  • Ny på forum
  • Ny på forum
Ville være fedt hvis app'en kunne hjælpe med en beslutning, om hvilket spot man skal besøge en pågældende dag eller lige nu. Det kunne være baseret ud fra en statisk angivet lokation (f.eks. Aalborg) eller en den aktuelle gps lokation, samt hvilke vejr-/vindforhold, vandstand osv. der ellers måtte være på et spot. Måske også mulighed for at oplyse hvilken størrelse kite der bør bruges i forhold til vind og vægt på personen der bruger app'en (man må kunne lave nogle forslag til dette ud fra en tommelfinger regel - mener også at have set en tråd her på forumet omkring netop det).

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 19 Maj 2011 14:38 #53989

• olli
  • olli's profilbillede
  • Skriver ofte på forum
  • Skriver ofte på forum
Jeg har skrevet en lille App der viser vindmaalingerne paa Drogden Fyr og Kastrup Lufthavn fra DMI. Den hedder "DMI Vindmålinger" og kan downloades på Android Marked:

market.android.com/search?q=vindm%C3%A5linger&so=1&c=apps

Pointen er en App der viser vindmålingerne og ikke andet. "Instant" Vindmålinger.

Det er en Amager/Københavner ego App, sorry jyder. Jeg kan tilføje flere vindmålinger, hvis nogen ønsker det.

-Ole

Sidste redigering: af olli.

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 19 Maj 2011 15:09 #53992

• Amjid
  • Amjid's profilbillede
Min smartphone er en xperia x8, helt ny og meget fin ;)
Når jeg forsøger kitemekka.dk siger den jeg mangler flash, det kan jeg ikke finde til android i android app selvom jeg har googlet det lidt efterhånden.
Når jeg forsøger kitesurferen.dk får jeg intet andet end to linjer med noget overskrift. Jeg havde læst fra andre at det virkede med opera mini derfor jeg hentede den, men det virker desværre ikke alligevel.
Jeg tror det er urealistisk at folk bruger en hjemmeside via en smartphone det bliver simpelthen for tungt og gnidret, det er jo derfor deciderede app's vinder frem ligesom frv-app'en der er totalt favorit app pga. overskuelighed og brugervenlighed hvilket er lig kærlighed i smartphone regi;)

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 19 Maj 2011 16:12 #53994

• marden
  • marden's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
olli skrev:

Jeg har skrevet en lille App der viser vindmaalingerne paa Drogden Fyr og Kastrup Lufthavn fra DMI. Den hedder "DMI Vindmålinger" og kan downloades på Android Marked:

market.android.com/search?q=vindm%C3%A5linger&so=1&c=apps

Pointen er en App der viser vindmålingerne og ikke andet. "Instant" Vindmålinger.

Det er en Amager/Københavner ego App, sorry jyder. Jeg kan tilføje flere vindmålinger, hvis nogen ønsker det.

-Ole

lækkert.. ku være super hvis kite cph og middelgrundne også kunne komme med

køb hybridkite og et alm størrelse board... det bliver du ik træt af efter 2 mdr, som du gør af en langsom bow-kite trukket efter en 3*10m tømmerflåde

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 20 Maj 2011 13:58 #54036

• Amjid
  • Amjid's profilbillede
Asger G skrev:

Amjid hvis du har en ny android mobil, burde du kunne komme ind på Kitemekka og Kitesurferen. Kitemekka har alle de funktioner du efterspørger. På Kitemekka hedder den "Statusrapport". Vi har prøvet på at lave den så enkel og let at udfylde, som muligt.

Det er superfedt med statusrapport, jeg googlede kitemekka.dk og statusrapport og kunne se nogle tråde hvor folk havde brugt det, og det er lige præcis den slags jeg havde i tankerne.

Jeg må dog indrømme at jeg ikke kan se hvordan man selv opretter en statusrapport på siden, jeg kan lave en "jeg surfer her" som de fleste bruger inden de tager hjemmefra, men selv når jeg ved siden har en "status-rapport" funktion og jeg ikke kan finde den så er den måske lidt for usynlig??? Hvad gør jeg galt, skal man gå ind på siden via smartphone for at få muligheden for at oprette en statusrapport??

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 20 Maj 2011 15:04 #54040

• olli
  • olli's profilbillede
  • Skriver ofte på forum
  • Skriver ofte på forum
Hej Marden

Jeg tjekker om jeg kan hacke mig ind paa de data :-)

-Ole

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 20 Maj 2011 17:18 #54042

• Asger G
  • Asger G's profilbillede
  • Meget aktiv på forum
  • Meget aktiv på forum
  • Modtagne Tak: 3
Amjid skrev:

Asger G skrev:

Det er superfedt med statusrapport, jeg googlede kitemekka.dk og statusrapport og kunne se nogle tråde hvor folk havde brugt det, og det er lige præcis den slags jeg havde i tankerne.

Jeg må dog indrømme at jeg ikke kan se hvordan man selv opretter en statusrapport på siden, jeg kan lave en "jeg surfer her" som de fleste bruger inden de tager hjemmefra, men selv når jeg ved siden har en "status-rapport" funktion og jeg ikke kan finde den så er den måske lidt for usynlig??? Hvad gør jeg galt, skal man gå ind på siden via smartphone for at få muligheden for at oprette en statusrapport??

Du skal være logget ind for at kunne lægge en status-rapport. Statusrapporten er meget synlig og ligger i toppen af trådene øverst til højre. Kitemekka er efterhånden et meget avanceret stykke værktøj, som vi har udviklet på i over 6 år nu. Vi lytter til vores brugere og I er alle velkommen til at komme med forslag til forbedringer på vores Facebook profil Kitemekka.
http://www.facebook.com/#!/pages/Kitemekka/141225212617180

Ses på vandet. Vh
Asger G

Kitemekka crew

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 20 Maj 2011 17:24 #54044

• marden
  • marden's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
olli skrev:

Hej Marden

Jeg tjekker om jeg kan hacke mig ind paa de data :-)

-Ole

gid jeg havde en del mere forstand på alt det der IT-sjov så jeg selv kunne hygge mig med at lave alt det jeg gerne ville :) det kræver vel bare nærmest en halv uddannelse at lave noget der er værd at bruge...

men har hentet den, så jeg venter bare og ser om der kommer en opdatering :)

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 20 Maj 2011 18:25 #54047

• Amjid
  • Amjid's profilbillede

Du skal være logget ind for at kunne lægge en status-rapport. Statusrapporten er meget synlig og ligger i toppen af trådene øverst til højre.

Jeg kan simpelthen ikke finde det, jeg er logget ind og bruger google chrome browser fra min pc, aner ikke hvad jeg gør galt, har du mulighed for at smide et screenshot op af hvor det ligger??

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 20 Maj 2011 18:33 #54048

• Amjid
  • Amjid's profilbillede
Ja okay det virker så med firefox, så du har ret, det er let af finde ;)

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 22 Maj 2011 11:54 #54108

• MadsBC
  • MadsBC's profilbillede
  • Rimelig ny på forum
  • Rimelig ny på forum
Kitemekka virker fint på min Android (HTC incredible S)...men jeg glæder mig da gevaldigt til at se appen når den kommer :-)...Og jeg tror også det bliver svært at finde en selling point, der kan få folk til at skifte fra Mekka og Kitesurferen...men hvis det lykkes bliver det knagme en god app :-)...

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 22 Maj 2011 17:19 #54120

• Amjid
  • Amjid's profilbillede
jeg har nu fået kitesurferen.dk tiæ at virke med en android mobil og opera, det var ren rookiemistakes fra min side men er også ny i smartphone verdenen 0:) jeg har endvidere været på kitemekka.dk og lægge stutusrapporter det spiller bare når man står derude, tager 1 minut og jeg vil opfordre alle til at gøre dette. f.eks. regnede det og evar vindstille da vi kørte fra kbh men der var sol og +10 kites på vandet og vi havde en konge dag. som skrevet før så kræver spotkortet på kitemekka at man har flash og af en eller anden grund vil min telefon ikke installere det selvom jeg har brugt over en time på at prøve forskellige links og løsninger, men jeg tror det er et problem som skyldes min telefon og når det først er løst så er alt bare 10-4 ... thumbs up for det store arbejde de respektive personer har lagt i diverse sider og app's, kan kun sige at det er cool og glæder mig til en evt app mht statusopdateringer, den skal nok blive brugt flittigt :-D

Android app til (og af) surfere i støbeskeen 23 Maj 2011 20:50 #54200

• Christian
  • Christian's profilbillede
  • Heavily Addictet..
Amjid skrev:

jeg har nu fået kitesurferen.dk tiæ at virke med en android mobil og opera, det var ren rookiemistakes fra min side men er også ny i smartphone verdenen 0:) jeg har endvidere været på kitemekka.dk og lægge stutusrapporter det spiller bare når man står derude, tager 1 minut og jeg vil opfordre alle til at gøre dette. f.eks. regnede det og evar vindstille da vi kørte fra kbh men der var sol og +10 kites på vandet og vi havde en konge dag. som skrevet før så kræver spotkortet på kitemekka at man har flash og af en eller anden grund vil min telefon ikke installere det selvom jeg har brugt over en time på at prøve forskellige links og løsninger, men jeg tror det er et problem som skyldes min telefon og når det først er løst så er alt bare 10-4 ... thumbs up for det store arbejde de respektive personer har lagt i diverse sider og app's, kan kun sige at det er cool og glæder mig til en evt app mht statusopdateringer, den skal nok blive brugt flittigt :-D

Så vidt jeg ved funker flash ikke på nogen telefoner endnu, har selv prøvet alverdens løsninger, men intet ser ud til at virke.. forhåbentligt vil telefoner snart understøtte flash, som det vises på nettet.

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.446 sekunder