GTranslate

daenfifrdeitnoptessv

Login Form

Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Har du et spørgsmål du bare har behov for at få et svar på meget snart, kan dette være det helt rigtige sted at poste.

Overhold reglerne, opfør dig ordentligt og så skal der nok komme svar på dine spørgsmål.
  • Side:
  • 1

EMNE: Spørgsmål vejr app (android)

vejr app (android) 26 Nov 2012 19:21 #79453

• marauderen
  • marauderen's profilbillede Emne forfatter
  • Meget aktiv på forum
  • Meget aktiv på forum
  • Modtagne Tak: 14
er der nogen som har en let overskuelig mobil vejr app som kan anbefales...synes ikke dmi leverer varen

App skal helst kunne gå i detaljen i et bestemt valgt område med max 3-4 timers interval.
(i Android version)

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Blæsende hilsner

Kim
Sidste redigering: af marauderen.

vejr app (android) 26 Nov 2012 20:22 #79457

• Klinck
  • Klinck's profilbillede
  • Ny på forum
  • Ny på forum
  • Modtagne Tak: 0

vejr app (android) 26 Nov 2012 21:20 #79458

• PF
  • PF's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Livet er herligt !
  • Modtagne Tak: 170

marauderen skrev: er der nogen som har en let overskuelig mobil vejr app som kan anbefales...synes ikke dmi leverer varen

App skal helst kunne gå i detaljen i et bestemt valgt område med max 3-4 timers interval.
(i Android version)

Jeg ved godt jeg er "mærkelig" hvad så meget angår - men hvad er det der mangler ved DMI ?

Bruger aldrig FRV selv fordi den er så uoverskuelig, og vinden inde over land gør det tager meget længere at se udsigten hurtigt og nemt !

Det eneste jeg bruger den til er strøm selvfølgelig...

Men ret interessant hvad "vi" som kitesurfere har behov for - kan ikke helt forstå de forskelliges ønsker ?

Jeg læste engang een der skrev han godt ville have mindre spring i farverne, så man kunne se 2m/s forskel i stedet for 3m/s for eksempel - han mente den var "mere præcis" så !!! :whistle: :pinch: :S

Det er jo helt galamatias - og giver et meget mere uoverskueligt billede - og er aldrig mere nøjagtigt, snarere tværtimod hvis man endelig skulle argumentere den vej.

Jeg er meget interesseret i folks holdninger til hvad de har behov for, lige hvad dette angår.

Det eneste jeg synes er tåbeligt ved DMI, er at de lader den starte når udsigten udsendes....
Omvendt, så er man aldrig i tvivl om hvorvidt man har den nyeste eller ej - men DET er da for skørt stadigvæk (har jeg også påpeget flere gange til dem).

Tror mange glemmer hvor mange usikkerhedsfaktorer der er i disse udsigter, selvom de er forbavsende gode generelt.

Og derfor HELT meningsløst at gå ned i større opløsning eller flere detaljer - det vil være en stor fejl efter min mening, hvis man ser pragmatisk (og ingeniørmæssigt) på det :dry:

Stadig interessant hvad det er forskellige synes de har behov for ;)

Udover mere vind (på sjælland - vi har masser her ovre), og bedre udsigter :woohoo:

:side: PF
Følgende bruger(e) sagde tak: Michael_jensen

Peter Frank - Mobil 40282020

vejr app (android) 26 Nov 2012 21:59 #79460

• laly
  • laly's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Modtagne Tak: 0
Yr.no B) det spiller, vist den samme som der bruges på Kitemekke

vejr app (android) 27 Nov 2012 00:21 #79464

• Fnatmiden
  • Fnatmiden's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Surfing er næsten så godt som Ludo...
  • Modtagne Tak: 76
Jeg bruger også gerne FRV. Synes egentlig ret ofte de holder sådan rimeligt ok (+/- det løse). Den giver også et ok billede, hvordan vindsystemerne bevæger sig og giver et overblik over tid.

Ellers bruger jeg også Windgurus app til at se lidt længere frem i tiden. Jeg ved godt det ikke rigtig holder at se en uge frem, men hvis man skal planlægge lidt med drengene, kan det være fint når man nogenlunde kan se: "nå, dén og dén dag er der formentlig vind".

Har også byvejr (Silverbullets) ved siden af.

vejr app (android) 28 Nov 2012 17:17 #79487

• marauderen
  • Meget aktiv på forum
  • Meget aktiv på forum

PF skrev:

marauderen skrev: er der nogen som har en let overskuelig mobil vejr app som kan anbefales...synes ikke dmi leverer varen

(i Android version)

Jeg ved godt jeg er "mærkelig" hvad så meget angår - men hvad er det der mangler ved DMI ?

der er ikke noget galt med dmi hvis jeg bruger min pc - men via deres app kan jeg ikke komme ind på farvandsudsigternes
område inddeling.
Jeg har igennem en lang periode også lavet statistik mellem frv og dmi og der har frv også klart været mere nøjagtigt i forudsigelser for
mine kite områder.

Blæsende hilsner

Kim

vejr app (android) 28 Nov 2012 23:04 #79497

• PF
  • PF's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Livet er herligt !
  • Modtagne Tak: 170

marauderen skrev:

PF skrev:

(i Android version)

der er ikke noget galt med dmi hvis jeg bruger min pc - men via deres app kan jeg ikke komme ind på farvandsudsigternes
område inddeling.
Jeg har igennem en lang periode også lavet statistik mellem frv og dmi og der har frv også klart været mere nøjagtigt i forudsigelser for
mine kite områder.

Aaah, okay.

Men hvorfor skal man ind på område indelingerne ??? Har man da aldrig brug for at kunne skifte...

Er man fra fyn eller sjælland er det hele her: www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/baltsund.htm

Og fra jylland har man alt her: www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/fisker.htm

Selvom i Århus bruger vi kun denneher - da der ikke findes interessante bølger syd for midt og nordjylland nogen steder alligevel: www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat.htm

Eneste der mangler er at de starter med "nu", så man ikke skal trille frem :dry:

Jeg har dog lavet min egen side, så den gør det rigtigt, og lynende hurtigt, med DMI's vejrkort - det spiller max :laugh:

Peter Frank - Mobil 40282020

vejr app (android) 29 Nov 2012 09:19 #79498

• marauderen
  • Meget aktiv på forum
  • Meget aktiv på forum
jeg tror der er noget galt med den app de har på deres hjemmeside pt. Jeg kan ikke få farvandsudsigter frem i grafik...jeg får
- når jeg beder om farvandsudsigter - kun en beskrivelse af forholdene..

måske der findes en bedre app???

Blæsende hilsner

Kim

vejr app (android) 29 Nov 2012 17:32 #79500

• m.klinge
  • m.klinge's profilbillede
  • Virkelig aktiv på forum
  • Virkelig aktiv på forum
  • Modtagne Tak: 61
DMI har faktisk en ganske hæderlig mobil venlig side: www.dmi.dk/DMI/mobil2

Ellers er der jo også frv app fra Stou i Google play - top god app, der loader hurtigt og nemt (Og kun vind) :-)

Jeg er helt stoppet med at bruge den DMI fra silverbullet da den dræner batteriet (i hvert fald på min mobil)...

//M

Besøg min blog på www.powerkiter.dk :-)

vejr app (android) 04 Dec 2012 09:43 #79563

• marden
  • marden's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Modtagne Tak: 17
jeg kan anbefale min egen side hvis det er amager du surfer på

sites.google.com/site/kiteamager/home?previewAsViewer=1

den har dog ikke det du efterspørger (interval oversigt og evt. middelgrunden - ka ik finde ud af at kopiere den kode ind, og fatter intet af programmering), men den har alt andet der er relevant - efter min mening:

strandparken webcams, uv index (som også fortælelr hvornår solen går ned), drogden, kitecph vindmåleren, 2-døgns oversigt for strandparken og 7-dages oversigt for nordsjælland/kbh
Følgende bruger(e) sagde tak: Fnatmiden

køb hybridkite og et alm størrelse board... det bliver du ik træt af efter 2 mdr, som du gør af en langsom bow-kite trukket efter en 3*10m tømmerflåde

vejr app (android) 05 Dec 2012 15:16 #79586

• Lander
  • Lander's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Keep it simple!
  • Modtagne Tak: 101
Ved ikke hvorfor, men checker næsten altid både DMI, FRV og Windguro. Windguro er jeg faktisk ret glad for i både ind og udland. Den er rimlig præcis og på bølgespots viser den også bølgestørrelse, retning og periode. Man kan hurtigt ligge sine favorit spots ind så den er god og overskuelig.

• Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.310 sekunder