GTranslate

daenfifrdeitnoptessv

Login Form

Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Har du et spørgsmål du bare har behov for at få et svar på meget snart, kan dette være det helt rigtige sted at poste.

Overhold reglerne, opfør dig ordentligt og så skal der nok komme svar på dine spørgsmål.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Spørgsmål Nyt mht fredede områder ?

Nyt mht fredede områder ? 15 Sep 2015 21:21 #96488

• PF
  • PF's profilbillede Emne forfatter
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Livet er herligt !
  • Modtagne Tak: 170
Jeg hører fra bekendte i tyskland, der skriver og spørger til om der er en voldsom stramning på vej mht "ban" mod kitesurfing mange steder i Danmark, og om der er et kort der viser dem ?

Og en liste over de første områder det drejer sig om, men 87 forskellige i alt åbenbart.

Nogen der kender mere til det ?

Umiddelbart er min fornemmelse af der ikke er noget nyt, men det er jo de samme områder vi altid har vidst var fredede og man skulle holde sig fra, så måske blot at der er lavet flyers til folk (og turister) om det ?

Eller sker der en voldsom stramning fra august i år ?

Her hvad der stod (jeg ved ikke og har ikke spurgt hvor):

Nun hat das Kitesurf-Verbot aus Vogelschutzgründen auch Dänemark erreicht.
Seit dem 12.08.2015 sind die ersten Flyer mit Kiteverboten gedruckt.
(ich hab es aber erst heute erfahren und schnell gegoogelt welche Flyer schon vorhanden sind).
Das sind die ersten - insgesamt 87 Gebiete aber jedes Gebiet wird einzeln bearbeitet und geprüft.
Ulvshale-Nyord Vildtreservat
Maribo Vildtreservat
Skælskør Nor Vildtreservat
Hyllekrog Vildtreservat
Holsteinborg Nor Vildtreservat
Sydfynske Øhav Vildtreservat
Rågø Vildtreservat
Tårs Vig Vildtreservat
Hanstholm Vildtreservat og Tved Klitplantage
Agger Tange, Krik og Flade Sø
Esrum Sø
auch Vandet Sø ist nun dicht für Kitesurfen seit Mai 2015

Men det er jo spots vi ved er fredede og har været det længe :woohoo:

:side: PF

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Peter Frank - Mobil 40282020

Nyt mht fredede områder ? 15 Sep 2015 22:29 #96492

• kbund
  • kbund's profilbillede
  • Rimelig ny på forum
  • Rimelig ny på forum
  • Modtagne Tak: 18
Jeg bruger fredninger.dk for et overblik og GIS Natura 2000 for at se nærmere. Specielt på den sidste er alt med. Dog skal det tages med forbehold, for selvom et område som Vestamager og havet syd for (altså SVP) er både fredet, Natura2000 og EF-fuglebeskyttelse/habitat område, er det jo lovligt at surfe alligevel, mens det i f.eks. Stavns Fjord på Samsø er forbudt året rundt.

For at finde ud af det må man slå den specifikke fredning op på retsinformation og se hvad der gælder.
For SVP: www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=142487
For Stavns Fjord: www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=12226

Lidt omstændigt, hvem laver et samlet kort? ;)

OBS: Vælges "Fredede områder, forslag" kan man også se hvad der kan blive fredet. Der skal dog zoomes ret langt ind.

Sejler North EVO 6-9-12, Dyno 16, Naish Momentum 2012 136x43cm
Mobil: 23310058
Surfer mest Risskov, Skæring, Hullet, Øer, Ahl, Saksild, Marselis...
Sidste redigering: af kbund.

Nyt mht fredede områder ? 16 Sep 2015 09:10 #96494

• Kiteboarding Danmark
  • Kiteboarding Danmark's profilbillede
  • Skriver ofte på forum
  • Skriver ofte på forum
  • Modtagne Tak: 9
Der er meget gang i den i tyskland, vi har fulgt noget med. Vi har fået en del info fra en der hedder Martin, som er meget inde i hvad der foregår. Alt hvad vi har fået tilsendt er blevet sendt videre til Dansk sejlunion.
Endnu har vi ikke hørt noget konkret om, hvad, og om det får nogle betyderninger for os. Men vi er vågne og forsøger at holde øje med hvad der sker..

ps. meld jer nu ind kbdk, så vi kan vise at der er mere end 120 kitesurfere i danmark.

Nyt mht fredede områder ? 16 Sep 2015 09:34 #96495

• KVL
  • KVL's profilbillede
  • Meget aktiv på forum
  • Meget aktiv på forum
  • Modtagne Tak: 14
Jeg kan ikke kommentere på de forskellige spots da jeg ikke kender til de lokale planer. Men en kommentar omkring Syd Fyn, hvor jeg har mine rødder.
Syd Fyn er stort, og hvis der søges på det Sydfynske Øhav Vildreservat, er det meget indskræket til området mellem Tåsinge, Langeland og Ærø.

naturstyrelsen.dk/media/nst/Attachments/...ske_Oehav_folder.pdf

Dvs. det er et forholdsvis lille område af vores kyster, som er inkluderet i reservatet. Foruden det, er der regler for de forskellige områder i reservatet, lige som vi allerede kender på Sylten, SVP m.fl. Det kan vi nok respektere, f.eks. må vi i vinter halvåret ikke sejle sydvest for Tåsinge.

Jeg vil ikke kalde det et surf / kite forbud i Danmark, som det addresseres på det tyske forum, og i det citat Peter har lagt om. Der er nogle begrænsninger..

For uden dette, har der været ønske om at lave en national park på Fyn (så vi kan se naturen igennem TVet, de vilde heste i deres indhegning m.m.). Dette er dog blevet afvist. Godt!

www.nationalparksydfyn.dk/

Andre områder, som også nævnes, f.eks. Agger tange, har mig bekendt altid været forbudt mht surf.

Så om der er sket noget nyt og store farlige tiltag tvivler jeg på. Måske er det nok nærmere nogen der har samlet info omkring de forskellige steder. Muligvis fordi de følger sig overrendt af tyske autocampere, eller fordi de fredninger der allerede findes, ikke bliver overholdt.

Ang. KBDK og meldlemstallet. Måske skal I, som så ofte tidligere nævnt, komme ud af busken og vise jer lidt mere. KS er nok ikke stedet der pt. trækker mest debat og potentielle medlemmer. Det er de gamle nisser her. De nye færdes nok mere på Facebook. Måske et godt sted at vise sig; mindes ikke det er tilfældet.

Kjeld

Nyt mht fredede områder ? 16 Okt 2015 12:56 #96757

• m.klinge
  • m.klinge's profilbillede
  • Virkelig aktiv på forum
  • Virkelig aktiv på forum
  • Modtagne Tak: 61
Jeg formoder, det der har været snak om er i relation til dette:
www.northkiteboarding.com/blog/?id=EihraaGkfH5W9hdecYJ5Sw
www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2390461&p=904650

Jeg synes personligt, at det kommer lige vel tæt på Danmark hvis det bliver en realitet :-(

//M

Besøg min blog på www.powerkiter.dk :-)

Nyt mht fredede områder ? 16 Okt 2015 16:32 #96758

• rasmuskk
  • rasmuskk's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Modtagne Tak: 8
Jeg har ikke hørt om nogle stramninger.

Har gentagne gange i løbet af de sidste par år kontaktet naturstyrelsen og ytret mit ønske om:
"et oversigtskort over hele Danmark, der tydeligt viser i hvilke områder der er forbud i forhold til forskellige idrætter?"

Hver gang er jeg blevet mødt at en snørklet forklaring om, hvordan jeg kan undersøge fredninger.
Sidst faldt følgende kommentar fra den anden ende af telefonen
"Ja man kan jo faktisk ikke være sikker uden at køre ud og se om der står et skilt, men det er selvfølgelig heller ikke altid der er skiltet med fredningerne."
Så er det da virkeligt svært at vise hensyn til fredninger!

For få dage siden har jeg kontaktet kitemekka med et ønske om at fredninger kunne plottes ind på deres kort.
Det synes jeg kunne være fedt
Følgende bruger(e) sagde tak: kbund

Nyt mht fredede områder ? 16 Okt 2015 22:03 #96763

• kbund
  • kbund's profilbillede
  • Rimelig ny på forum
  • Rimelig ny på forum
Du har helt ret Rasmus, det er faneme snørklet...! :S

Den bedste genvej til et overblik over hvad der er forbud mod / gældende regler for kitesurfere er at bruge www.retsinformation.dk og søge på " brætsejlads gældende ".

Dette giver alle gældende bekendtgørelser der indeholder forbud mod eller begrænsninger i forhold til brætsejlads i hele Danmark. For at finde ud af hvad der gælder for et specifikt område, skal man åbne den bekendtgørelse der gælder for dette, og søge på "brætsejlads". Har lavet to eksempler:

Eksempel 1: Amager (SVP, Sylten)
BEK nr 545 af 20/05/2012 - Gældende Bekendtgørelse om Amager vildtreservat samt fredning af dele af søterritoriet
Søg på "bræt" i teksten giver dette resultat:

§ 4. Brætsejlads er forbudt fra 1. november til 31. marts.

Stk. 2. Fra 1. april til 15. juli er brætsejlads forbudt inden for en afstand af 200 meter fra Aflandshage og Kofoeds Enge.

Stk. 3. Forbuddet i stk. 1. gælder dog ikke brætsejlads inden for de på kortbilag 3 viste områder øst og syd for Hvidovre lystbådehavn samt vest for Sydvestpynten.

OG der et fint kort helt nederst (som de fleste vil genkende):

Eksempel 2: Dybsø Fjord (syd for Næstved)
BEK nr 14003 af 29/05/1997 - Gældende bekendtgørelse om Dybsø Fjord Vildtreservat

9. Brætsejlads er forbudt.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 gælder ikke for:

1) Brætsejlads fra 1. maj til 31. august i Krageholms Strøm nord for en ret linie fra Overdrevsgård til det vestligste punkt på kysten ved Vejlø Skov.
2) Brætsejlads fra Basnæs bådeleje ad korteste rute ud af reservatet.

OG der burde være et kort (men det mangler!?)

Gad vide hvor mange der ved at man godt må surfe på Dybsø Fjord? ;)

Sidste redigering: af kbund.

Nyt mht fredede områder ? 17 Okt 2015 08:38 #96764

• Ulrik
  • Ulrik's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Modtagne Tak: 4
Billedet er her (På side 21) : Dybsø kite

Så , ja i den sydlige del af Dybsø fjord, er det ok at kite. Resten af området er NO GO ( Nord for den stiblede linie, er det dog tilladt mellem 1 maj og 31 aug)

Nyt mht fredede områder ? 17 Okt 2015 09:36 #96765

• PF
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Livet er herligt !

Ulrik skrev: Billedet er her (På side 21) : Dybsø kite

Så , ja i den sydlige del af Dybsø fjord, er det ok at kite. Resten af området er NO GO ( Nord for den stiblede linie, er det dog tilladt mellem 1 maj og 31 aug)

Hvordan kan det egentlig være at det ikke er tilladt efterår og vinter men forår/sommer ?

Ville tro det var mest kritisk når fuglene ynglede, men der må jo være en anden forklaring :unsure:

Nyt mht fredede områder ? 17 Okt 2015 09:54 #96766

• Ulrik
  • Ulrik's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Modtagne Tak: 4
Det har også undret mig.

Nyt mht fredede områder ? 17 Okt 2015 17:27 #96770

• Gabriel
  • Gabriel's profilbillede
  • Meget aktiv på forum
  • Meget aktiv på forum
  • Modtagne Tak: 15
Det nyeste, der er sket på området, er udarbejdelsen af Natura2000-planer for godt 250 områder i Danmark. Planerne bygger på en kortlægning af status (natur og trusler) og rummer de nødvendige indsatser for at fastholde eller udvikle områderne. Planerne kom sidste år (meget forsinket) og står allerede over for en revision. I KBDK fulgte vi processen tæt i samarbejde med Danmarks Sejlunion for at sikre, at der ikke kom restriktioner i forhold til vores sport. Et eksempel på Naturplanerne (her fra Sydfyn, som PF nævner) findes her: naturstyrelsen.dk/media/130878/n127_fors...2000plan_2016-21.pdf

Forud for Naturplanerne arbejdede Naturstyrelsen med Reservatfredninger, hvor der (som på Pynten) kunne være begrænsninger i forhold til adgang, jagt og f.eks. kitesurfing. Det gælder også i reservatfredningen for Det Sydfynske Øhav fra 2007.( naturstyrelsen.dk/media/nst/Attachments/...ske_Oehav_folder.pdf ).

I kan klikke jer frem til en oversigt over de eksisterende fredninger her: naturstyrelsen.dk/naturoplevelser/jagt/j...oriet-og-reservater/

Mig bekendt sker der ikke noget nyt på området.

Nyt mht fredede områder ? 17 Okt 2015 17:28 #96771

• Gabriel
  • Meget aktiv på forum
  • Meget aktiv på forum
Begrænsninger for sejlads i vintermånederne skyldes vinterrastende fugle.

Og så lad mig lige genoplive denne gamle folder, som man stadig kan blive klog af: kbdk.dk/wp-content/uploads/kitesurfing_165x297_web.pdf

Sidste redigering: af Gabriel.

Nyt mht fredede områder ? 18 Okt 2015 08:50 #96774

• rasmuskk
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
Hej Gabriel
Tak for det arbejde du/I lægger i at sikre at vi kan blive ved med at kitesurfe. Det er uvurderligt.
Jeg klikker mig frem til følgende kort ud fra det link du poster miljoegis.mim.dk/cbkort?selectorgroups=t...=miljoegis-skovdrift
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at få slået brugbare informationer til. Klikker jeg for eksempel på ristinge hale får jeg bare at vide, at det er natur- og vildtreservat, men det kan jo være meget forskelligt. I den pdf du også linker til kan jeg læse, at der er indenfor det markerede område findes mange forskellige fredninger, og jeg kan se hvornår jeg må surfe. Jeg savner virkeligt et oversigtskort med alle informationerne, og specifikt i forhold til brætsejlads.
Ærgerligt at man skal søge alle mulige forskellige pdf'er for at få brugbar information.
Men endnu engang tak for det arbejde i har gjort i kbdk.

Nyt mht fredede områder ? 20 Okt 2015 21:05 #96787

• Gabriel
  • Meget aktiv på forum
  • Meget aktiv på forum
Vi er helt enige om, at Naturstyrelsen burde lave et kort, hvor man kunne klikke forskellige aktiviteter til og så se lokale muligheder og begrænsninger på kortet. Vi har foreslået det et par gange gennem Dansk Sejlunion, og jeg har prøvet at sælge løsningen til dem gennem det firma, jeg arbejder i. Men foreløbig uden held.

Nyt mht fredede områder ? 21 Okt 2015 01:45 #96789

• Allan Bo
  • Allan Bo's profilbillede
  • Meget aktiv på forum
  • Meget aktiv på forum
  • Modtagne Tak: 3
Vi skal bevare vores spots, ved at vi alle tjekker op på området vi sejler i.

Men på på vestkysten af Jylland, er det gået for vidt, her snakker vi Skaven strand, som har et "fredet område" der er ikke nogen skilte, øst for det normale område.

Her har ornitologerne strammet en RF WIRE op der ligger 30 cm over vandstanden. som ikke er markeret. og den kan ikke ses !

Personligt har jeg respekt nok til ikke at sejle derind, men mange kender ikke til denne wire der nu er sat op.

I mine øjne er det helt hen i vejret at lave de her forhindringer, så er vi jo ude i selvtægt ?

Allan Bo 28442910 Herning

Nyt mht fredede områder ? 21 Okt 2015 08:17 #96790

• KVL
  • KVL's profilbillede
  • Meget aktiv på forum
  • Meget aktiv på forum

Allan Bo skrev: Her har ornitologerne strammet en RF WIRE op der ligger 30 cm over vandstanden. som ikke er markeret. og den kan ikke ses !

Dem vel uden videre klippes op, så ingen kommer til skade. Jeg kan ikke forstille mig, at de har fået tilladelse noget sted fra det. Eller politiet kan fjerne det ved en politianmeldelse.
Er det ikke på niveau med, at folk blokkere offentlig veje til stranden med store sten?
Hvis ornitologerne vil sikre at der ikke kommer folk på stranden eller vandet, må du jo ringe til politiet som får folk fjernet. Det er helt almindelig praksis.

Man kunne jo tage fat i det lokale fuglekiggerlau og høre hvem der har sat den op - hvem der evt er mand for at stå til ansvar hvis nogle kommer til skade med det.

Jeg synes ovenstående skal udmeldes på norske og tyske forums - at dansken udøver selvtægt - og at de skal passe på når de kommer som fredlige turister der vil nyde vores natur. Tænk ikke hvad der kunne ske hvis en ekstra højhalset gås svømmede ind i stålwiren..

Sidste redigering: af KVL.

Nyt mht fredede områder ? 21 Okt 2015 21:52 #96792

• rasmuskk
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
Er der nogen, der kan kaste lidt lys over fredninger i Thyborøn-området.
I gamle dage underviste jeg i windsurfing på det område, der hedder Engen, som ligger tæt op imod Thyborøn by.
Det var i ungdomsskoleregi og her var det området, jeg blev henvist til af min lokale arbejdsgiver.

Da jeg var der for nyligt med kite nævnte en forbipasserende jæger, at han mente at området er fredet.
Er det mon blevet det siden den gang 00'erne? Og hvilken fredning er der tale om?

Har fundet dette kort www.fredninger.dk/fredning/agger-og-harbooere-tanger/ som markerer et kæmpe område - i teksten står der:
"På lagunerne er der forbud mod sejlads undtagen ved Thyborøn by".... Det var netop ved Thyborøn by vi stod.
Nogen der ved, hvor langt det tilladte område strækker sig?
Har i øvrigt også kigget i de to dokumenter, der henvises til. Det blev jeg ikke meget klogere af.

Kunne være rart, hvis jeg i fremtiden har mulighed for ikke at komme til at sejle ud i fredningen. - Mine forældre bor i Lemvig så det kunne godt komme på tale at tage forbi igen.

- en lille bemærkning er, at spottet Haarum der er markeret på kitemekka kitemekka.net/Kitespot.aspx?nr=830 også er markeret (som fredet?) Er det mon lovligt at sejle der hele året?

Sidste redigering: af rasmuskk.

Nyt mht fredede områder ? 21 Okt 2015 22:28 #96793

• Hasse
  • Hasse's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • www.hasselindborg.com
  • Modtagne Tak: 21

rasmuskk skrev: Er der nogen, der kan kaste lidt lys over fredninger i Thyborøn-området.
I gamle dage underviste jeg i windsurfing på det område, der hedder Engen, som ligger tæt op imod Thyborøn by.
Det var i ungdomsskoleregi og her var det området, jeg blev henvist til af min lokale arbejdsgiver.

Da jeg var der for nyligt med kite nævnte en forbipasserende jæger, at han mente at området er fredet.
Er det mon blevet det siden den gang 00'erne? Og hvilken fredning er der tale om?

Har fundet dette kort www.fredninger.dk/fredning/agger-og-harbooere-tanger/ som markerer et kæmpe område - i teksten står der:
"På lagunerne er der forbud mod sejlads undtagen ved Thyborøn by".... Det var netop ved Thyborøn by vi stod.
Nogen der ved, hvor langt det tilladte område strækker sig?
Har i øvrigt også kigget i de to dokumenter, der henvises til. Det blev jeg ikke meget klogere af.

Kunne være rart, hvis jeg i fremtiden har mulighed for ikke at komme til at sejle ud i fredningen. - Mine forældre bor i Lemvig så det kunne godt komme på tale at tage forbi igen.

- en lille bemærkning er, at spottet Haarum der er markeret på kitemekka kitemekka.net/Kitespot.aspx?nr=830 også er markeret (som fredet?) Er det mon lovligt at sejle der hele året?

Nær jeg har snakked med NTS så siger de at det er det kortet man skal følge. Men det er lidt sjovt at det er forbud at sejle lige vid revet i Klitmøller også. Lidt svårt at komme ud der lige pløtsligt ;)

Pimped by RRD....

Nyt mht fredede områder ? 22 Okt 2015 06:42 #96794

• Michael_jensen
  • Michael_jensen's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
Har også forsøgt og finde ud af fredningerne omkring mors og Thy hvor jeg sejler mest. Det er stort set umuligt og finde ud af uden og læse den fredningsbekendt gørelse som er for det enkelte område.

Som jeg ser det er nogle områder fredet for alt men andre områder kun er fredet for motorbåde, jagt eller byggeri. Samlet kort med hvor man kan klikke aktivitet ind ja tak :laugh:

Nyt mht fredede områder ? 22 Okt 2015 08:55 #96795

• Hasse
  • Hasse's profilbillede
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • www.hasselindborg.com
  • Modtagne Tak: 21

Michael_jensen skrev: Har også forsøgt og finde ud af fredningerne omkring mors og Thy hvor jeg sejler mest. Det er stort set umuligt og finde ud af uden og læse den fredningsbekendt gørelse som er for det enkelte område.

Som jeg ser det er nogle områder fredet for alt men andre områder kun er fredet for motorbåde, jagt eller byggeri. Samlet kort med hvor man kan klikke aktivitet ind ja tak :laugh:

I Thy er det ikke så slemt? Er I Krik-vig som det er fredet og der neden sitter det ett kort vid lange mollen (og det er meget nemt at se på det kortet) findes på nettet også), Vandet Sø er fredet. Seden er stranden frede vid klubben i Klittmøller.

Det er hva jeg kan huske lige nu. Jeg har noget hjemme om hva som er fredet eller ikke fra jeg hade hand om Westwinds kiteskole nemligen,,

Pimped by RRD....
Sidste redigering: af Hasse.

Nyt mht fredede områder ? 22 Okt 2015 20:37 #96799

• kbund
  • kbund's profilbillede
  • Rimelig ny på forum
  • Rimelig ny på forum
Rasmus, kig på www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=12952 .

§ 9. Brætsejlads er, som angivet på kortbilag 1, forbudt fra 1. oktober til 29. februar.

Kortbilag:

Min mor bor også i Lemvig. Som kortet angiver er det forbudt at surfe Haarum fra 1. oktober til 29. februar.

Sidste redigering: af kbund. Begrundelse: FEJL!!!

Nyt mht fredede områder ? 22 Okt 2015 21:07 #96800

• PF
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
  • Livet er herligt !
Så det er lige omvendt af hvad man gør mht vinterrastende fugle, hvor det kun er i sommerperioden man må sejle ?

Jeg forstår mindre og mindre, men måske forskelle på hvor de er vinteren over, og derfor man bytter rundt nogle steder :unsure:

Nyt mht fredede områder ? 22 Okt 2015 21:12 #96801

• rasmuskk
  • KBDK MEDLEM
  • KBDK MEDLEM
Tak for informationen kbund.
Er ked af at erfare, at vi har brudt fredningen ved at sejle mere end 5 knob i området med "lodrette streger" :blush: .
Frustrationen over det manglende ordentlige kort vokser.
Var ellers et lækkert sted.

Kbund jeg sender lige en PM mht. Lemvig.

Nyt mht fredede områder ? 22 Okt 2015 21:47 #96803

• kbund
  • kbund's profilbillede
  • Rimelig ny på forum
  • Rimelig ny på forum
Peter, jeg fuckede op. Det forbudt at surfe Haarum fra 1. oktober til 29. februar. Har rettet mit indlæg. Sorry!

Nyt mht fredede områder ? 24 Okt 2015 12:11 #96808

• kbund
  • kbund's profilbillede
  • Rimelig ny på forum
  • Rimelig ny på forum
Afledt af diskussionen i denne tråd har jeg lavet et kort med alle fredninger i Danmark, som begrænser eller forbyder brætsejlads (og dermed kitesurfing). Kilden er www.retsinformation.dk , naturstyrelsen mm.

Punkterne på kortet indeholder det snip tekst i fredningen fra retsinformation som vedrører brætsejlads, samt link til et kort (hvis det eksisterer) og link til naturstyrelsens folder om fredningen, samt til retsinformation.

Følgende kommer på kortet:
  1. Områder hvor en fredning begrænser brætsejlads i tidsrum eller i specifikke arealer inden for fredningen
  2. Steder med forbud hele året, også inden for fredninger.
  3. Områder hvor der er nogen der har undersøgt forholdene

Målet er at få et kort, hvor man hurtigt kan se hvor i landet der er begrænsninger og konkrete forbud mod kitesurf, så vi ikke kommer til at gøre fuglefolket (eller andre) gale på os.

Kortet er her: www.google.com/maps/d/edit?mid=zaDxhP1Si...DkbX2SMw&usp=sharing

PS: Man er selvfølgelig meget velkommen til at dele det og indlejre det på sin egen hjemmeside, etc. etc.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ulrik, Fnatmiden, Karsten_DK

Sidste redigering: af kbund. Begrundelse: fejl i link
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.305 sekunder